Er zijn verschillende manieren om goedkoper te bellen op de zaak. Wij geven een overzicht van de mogelijkheden.
Kies voor een zakelijk telefoonabonnement
Als je veel belt voor je werk, kan een zakelijk telefoonabonnement voordeliger zijn dan een privé-abonnement. Bij een zakelijk abonnement voor vaste en/of mobiele telefonie kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van belbundels, waardoor je tegen een voordeliger tarief kunt bellen. De prijzen voor zakelijke telefoonabonnementen variëren per provider en per bundel.
Je kan hier alle zakelijke GSM-abonnementen vergelijken.
Maak gebruik van VoIP-telefonie
Met een VoIP-abonnement bel je via internet in plaats van via de traditionele telefoonlijn. Dit kan kostenbesparend zijn, vooral als je veel internationale gesprekken voert. De prijzen voor VoIP-telefonie verschillen per aanbieder en per pakket. Het grote voordeel van VoIP is dat je heel flexibel bent in het opzetten en beheren van opties zoals de doorschakeling, wachtrij en muziek, nummerherkenning enz…
Maak gebruik van een telefonie-app
Er zijn verschillende apps beschikbaar waarmee je goedkoper kunt bellen, zoals WhatsApp, Skype en Viber. Deze apps werken via internet en kunnen daardoor voordeliger zijn dan bellen via de traditionele telefoonlijn. Houd er wel rekening mee dat je voor deze apps een goede internetverbinding nodig hebt. De kosten voor deze apps variëren per aanbieder en per pakket.
Maak gebruik van een callcenter
Als je veel klantencontact hebt, kan het interessant zijn om een callcenter in te schakelen. Een callcenter kan gesprekken van je overnemen en bijvoorbeeld vragen van klanten beantwoorden. Dit kan je tijd besparen en je kosten verlagen. De prijzen voor callcenters verschillen per aanbieder en per pakket.
Veranderen van telefonie-provider
Vergelijk de tarieven van verschillende telecomproviders en stap eventueel over naar een voordeligere aanbieder. Let wel op dat je niet te snel voor een goedkoop abonnement kiest, maar ook kijkt naar de kwaliteit van het netwerk en de dekking in jouw regio. De prijzen voor telecomproviders verschillen per provider en per pakket.
Het is belangrijk om te kijken naar de behoeften van je bedrijf en de manier waarop er gebeld wordt om te bepalen welke oplossing het meest voordelig is. Door de verschillende mogelijkheden te vergelijken, kun je een weloverwogen keuze maken en besparen op de telefoonkosten.