logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Outsourcing voor kmoís

Outsourcing is een praktijk die in toenemende mate aan populariteit wint in de zakenwereld van vandaag de dag. Ongeveer de helft van ís lands bedrijven doet aan outsourcing voor betere bedrijfsresultaten.

Outsourcen = activiteiten uitbesteden
Vanwege de druk om steeds efficiŽnter en concurrerender te worden hebben zowel grote als kleine en middelgrote ondernemingen zich gericht op outsourcen als oplossing voor deze steeds hoger wordende eisen. Outsourcen is het uitbesteden van bedrijfsprocessen aan derden. De externe dienstverlener is dan verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, bediening en handhaving van het gedelegeerde proces. In ruil betaalt de onderneming of instelling deze dienstverlener een vergoeding voor de geleverde activiteiten.

EfficiŽnt outsourcen, een must
Bedrijfsleiders mogen outsourcen niet beschouwen als korte-termijnoplossing voor een probleem of behoefte. Om echt effectief te zijn moeten ondernemingen outsourcing zien als een lange-termijnoplossing waarbij het opbouwen van een voortgezette zakenrelatie met de dienstverlener leidt tot lange-termijnvoordelen ten behoeve van hun klanten. 

Outsourcing kan niet altijd bekeken worden als een louter kostenbesparende aanpak. Je bespaart er immers niet altijd geld mee uit. Als de praktijk van het outsourcen niet doeltreffend geÔmplementeerd wordt, kan outsourcing erg prijzig uitvallen voor het bedrijf. Daarom doen ondernemingen er goed aan om de effectiviteit van outsourcingcontracten voortdurend te meten. Zo kan men bij problemen meteen in actie komen.

Om de efficiŽntie te optimaliseren wordt aangeraden om regelmatig nauw samen te werken met de dienstverler. Zo voorkom je kwesties die voortkomen uit een gebrek aan begrip en communicatie tussen de 2 partijen.
                                           
Processen die kmoís uitbesteden
Alles wat als bedrijfsproces beschouwd wordt, kan geoutsourcet worden. Hieronder een aantal voorbeelden waarbij je outsourcing kan introduceren:

  • Marketing
  • Webdesign
  • Websiteonderhoud
  • Webhosting
  • IT
  • Productie
  • Boekhouding
  • Recruiten
  • Helpdesk
  • Logistiek
  • Distributie (nieuwsbrieven, mails bijvoorbeeld)
  • Redigeren (artikels, nieuwsbrieven bijvoorbeeld)

Beweegredenen achter outsourcing
Waarom outsourcen? Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven outsourcing overwegen:

  • Gebrek aan vaardigheden om het proces uit te voeren
  • Ter vervanging van een slechte interne dienst
  • Onvoldoende interne middelen om het proces te voltooien
  • Vanwege processen die moeilijk te managen zijn
  • Vanwege processen die beter of goedkoper uitgevoerd worden door derden
  • Proces draagt niet bij tot concurrerende voordelen
  • Tijd van de werknemers is elders nodig in het bedrijf

Voordelen van outsourcen
Aan outsourcing zijn veel voordelen verbonden. Wij sommen ze voor je op:

  • Ondernemingen kunnen zich focussen op hun kernactiviteiten.
  • Outsourcen stroomlijnt de zakelijke verrichtingen.
  • Outsourcen geeft je toegang tot professionele kwaliteiten en vaardigheden.
  • Outsourcing omvat het delen van risicoís.
  • Je verbetert de kwaliteit van de dienstverlening.
  • Uitbestedingen verhogen de controle van het bedrijf.
  • Processen uitbesteden maakt de onderneming meer flexibel ten opzichte van veranderingen.
  • Je hoeft je geen zorgen te maken over het voortdurend introduceren van nieuwe technologieŽn.
  • Je maakt middelen vrij voor de cash flow en human resources.
  • Outsourcing vormt een geruststelling: je weet dat het proces in goede hadnen is.

Als je een verdedigbare reden hebt voor het outsourcen van processen, haalt de kmo zeker voordelen uit uitbestedingen. Onthoud echter dat je de contacten met de dienstverlener moet onderhouden zodat je niet alle controle over het bedrijfsproces verliest. Nadelen die voortvloeien uit uitbestedingen kan je voorkomen met de keuze van een goede en betrouwbare dienstverlener. 

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 5/10/2007
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z