logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Voer efficiënt publiciteit met een reclamebureau

Als je als onderneming reclameboodschappen laat publiceren, dan verwacht je dat ze in de nabije toekomst renderen. Met een reclamebureau verhoog je de kans op een succesvolle reclamecampagne.   

 

Heb je een reclamebureau nodig?

Ben je een startende ondernemer? Dan kan je niet veel geld besteden aan dure reclame. Maak in dit stadium gebruik van mond-tot-mondreclame en netwerken.

 

Heb je een kleine onderneming met een klein reclamebudget? Ook dan zal je nog niet meteen moeten aankloppen bij een reclamebureau. Je wil vooral plaatselijk adverteren en dan trek je naar de lokale pers: de lokale geschreven pers die gratis gedistribueerd wordt, de lokale radio en/of de lokale tv-zender. Doorgaans biedt deze lokale pers creatieve dienstverlening aan aan hun klanten. Dat betekent dat ze een eigen creatief team in huis hebben dat tegen een zacht prijsje advertenties bedenkt en vormgeeft.

 

Heb je een groeiende onderneming die zijn reclamebudget wil vergroten? Wil je de duurdere media inschakelen voor reclame, zoals de regionale of landelijke pers? In dat geval klop je best aan bij een reclamebureau. Hun creatievelingen zorgen ervoor dat de duurdere advertentieplaatsen waar bieden voor hun geld. Ze werken een campagne uit, ontwerpen een advertentie en zorgen voor een goede deal bij de diverse media. Met een reclamebureau verklein je dus het risico op te dure of slecht ingevulde advertenties. Je betaalt dan misschien wel wat meer aan het reclamebureau, maar het effect van je reclameboodschappen zal groter zijn, waardoor je het kan zien als een investering die rendeert.

 

Kies het juiste reclamebureau

Een reclamebureau vinden is niet zo moeilijk, een reclamebureau vinden dat geschikt is voor jouw onderneming is heel wat moeilijker.

 

Zo ga je te werk bij je zoektocht naar een reclamebureau:

  • Vraag aanbevelingen van reclamebureaus in je directe omgeving, aan zakelijke contacten zoals klanten en leveranciers bijvoorbeeld.
  • Houd zelf de pers in de gaten en selecteer advertenties die je aanspreken, ga vervolgens op zoek naar de reclamebureaus achter de uitgekozen reclameadvertenties.
  • Ga online op zoek naar reclamebureaus in jouw omgeving.
  • Maak een eerste selectie waarbij je rekening houdt met je budget en de ervaring die het reclamebureau heeft met je doelpubliek en sector.
  • Neem een eerste keer vrijblijvend contact op met de reclamebureaus die overblijven op je lijstje en vraag of ze je informatie willen opsturen.
  • Na een tweede selectie maak je een afspraak bij de overgebleven reclamebureaus.
  • Vraag het reclamebureau naar voorbeelden van door hun bedachte campagnes.
  • Vraag een klantenlijst op en contacteer deze referenties.
  • Vergewis je ervan dat het reclamebureau uiteenlopende stijlen kan aanbieden. Vermijd bureaus die varianten bedenken op hetzelfde idee. Je wil immers een op maat gemaakte campagne.

Bedenk dat een groot bureau niet altijd beter is dan een klein reclamebureau. Kies liever een klein reclamebureau dat gespecialiseerd is in wat je onderneming doet, dat vertrouwen bij je wekt en dat een goede prijs-kwaliteitsverhouding biedt.

 

Communiceer duidelijk je doelen en verwachtingen

Ben je op zoek naar een eenmalige reclamecampagne naar aanleiding van de opening of restyling van je zaak? Of wil je een meer algemene reclamecampagne die je verschillende keren kan gebruiken? Wil je je zaak in het algemeen of één product in de kijker plaatsen?... U vraagt, wij draaien, is het devies van reclamebureaus, of zo zou dat althans moeten luiden.

 

Een goed reclamebureau luistert aandachtig naar de klant en probeert de reclamecampagne zo goed mogelijk af te stemmen op de behoeften en wensen van de klant. Als je als ondernemer naar een reclamebureau stapt, is het dus erg belangrijk dat je weet wat je wil en dat je dit ook duidelijk communiceert naar het reclamebureau toe, zowel naar de accountmanagers toe, als naar de creatievelingen die de eigenlijke campagne bedenken.

 

Zo leg je duidelijk uit wat je verwacht van het reclamebureau:

  • Laat het reclamebureau kennis maken met je onderneming: leg precies uit welke zaak je hebt, wat je corebusiness in, waarmee je je wil onderscheiden tegenover de concurrentie...?
  • Leg uit welke doelgroep je precies wenst te bereiken met je advertenties.
  • Leg uit welk doel je precies wenst te bereiken met je reclamecampagne: naambekendheid, klanten lokken buiten de onmiddellijke omgeving, je klanten wijzen op een nieuwigheid, een product of dienst in de kijker plaatsen...?
  • Deel het budget mee dat je kan besteden aan de reclamecampagne.
  • Waar wil je adverteren: in regionale of landelijke dagbladen, in algemene of gespecialiseerde magazines, op de lokale, regionale of landelijke radio of tv...?

Hoe duidelijker je je verwachtingen communiceert, hoe groter de kans dat je de campagne die het reclamebureau bedenkt, ziet zitten.

 

Sta open voor feedback van klanten

Eens het reclamebureau je reclamecampagne gelanceerd heeft en de eerste advertenties verschenen zijn in de media, is het belangrijk je ogen en oren op te houden. Alleen zo kan je het succes van de reclamecampagne meten.

 

Zo ontdek je of je reclamecampagne succes heeft:

  • Houd een archief bij van al de reclame die uitgaat van je kmo, met exacte vermelding van de wijze waarop je adverteert en de datum waarop je advertenties verschenen.
  • Vergelijk het aantal klanten en aankopen voor, tijdens en na het lanceren van de reclamecampagne en trek daaruit je conclusies.
  • Vraag je klanten hoe ze jouw zaak gevonden hebben: persoonlijk, via een feedbackkaart of via een vragenlijst op je website.
  • Vraag aan je klanten of ze je advertentie in tijdschrift x of dagblad y gezien hebben.
  • Tel het aantal ingewisselde waardebonnen, als je dat medium gekozen hebt.

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 31/5/2007
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z