logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Hoe promoot je een product?

Heb je als ondernemer een eigen zaak en wil je de verkoop van bepaalde producten stimuleren? Wij stellen je diverse promotiestrategieŽn voor om je producten op een doeltreffende manier in de kijker te plaatsen.

 

Geef korting

De huidige consument is erg prijsbewust. Een directe korting die meteen aan de kassa verrekend wordt, is daarom een belangrijke stimulans voor de aankoop van een product. Kijk maar naar de massale toeloop tijdens de koopjesperiode.

 

Verspreid kortingsbonnen

In plaats van een rechtstreekse korting kan je ook met kortingsbonnen werken. Die kan je op verschillende manieren verspreiden zodat je een zo groot publiek bereikt: via de geschreven pers, via flyers of folders, via je website of nieuwsbrief...

 

Geef een extraatje

Beloon je klanten voor hun aankoop en geef hen iets extra, ook dat zet consumenten aan om sneller tot de aankoop over te gaan. Dat kan een tijdelijke vergroting van de inhoud zijn (bijvoorbeeld 15% meer pralines voor dezelfde prijs) of een bijkomend gratis product (bijvoorbeeld een pakje koffie bij een koffiezetapparaat). 

 

Deel stalen uit

Een beproefd product stimuleert klanten sterker tot kopen dan een onbekend product. Gratis stalen zijn bovendien een geliefd hebbeding bij het publiek; je toont dus meteen hoe klantvriendelijk je zaak is. Vooral eetwaren en dranken kan je beter aan de man brengen als je de klant laat proeven. Dat zijn echter niet de enige producten waarvan je gratis monsters kan wegschenken. Wat dacht je van een kleine hoeveelheid geurolie, badzout, kattenvoer, zeep, slakkenkorrels... die je wegschenkt zodat je klanten overtuigd kunnen geraken van de kwaliteit van je producten?

 

Organiseer een demodag

Laat de consument uitgebreid kennismaken met het product tijdens een demodag en prikkel hem zo tot kopen. Laat de klant niet enkel zien hoe hij het product kan gebruiken, maar geef hem zelf ook de kans om het product uit te proberen. Een klant die versteld staat van het gebruiksgemak van een keukenrobot of van de beeldkwaliteit van een videokaart, zal sneller geneigd zijn om het product te kopen.

 

Organiseer een happy hour

Happy hour is een beproefd concept om de consumptie in cafťs en restaurants omhoog te krikken. Je kan een happy hour echter ook buiten de horeca gebruiken om klanten te lokken. Daarvoor bied je een of meerdere producten op vastgestelde tijdstippen aan aan een aantrekkelijkere prijs dan doorgaans. Kies bij voorkeur tijdstippen waarop het minder druk is in de zaak, zodat je dan meer cliŽnteel over de vloer krijgt.

 

Organiseer een wedstrijd

Interessante prijzen spreken veel klanten tot de verbeelding. Met een prijsvraag of een trekking kan je hen aanzetten om sneller tot een aankoop over te gaan. Bij het eerste laat je de klant bij aankoop van een bepaald product enkele vragen beantwoorden, al dan niet met een schiftingsvraag; bij het tweede geef je kopers van een bepaald product een lotje waarna een trekking volgt met de winnaars. Veel zaakvoerders geven de voorkeur aan het tweede wedstrijdconcept aangezien dat niet veel tijd, voorbereiding en uitvoering vereist.

 

Organiseer een inruilactie

Een van de laatste nieuwe strategieŽn om consumenten aan te zetten tot kopen, zijn inruilacties. In ruil voor een niet meer gebruikt product krijgt de klant een korting op een nieuw product uit hetzelfde gamma. Dit kan je toepassen bij schoenen, kleren, gsmís...

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 9/5/2007
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z