logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Het belang van een goede service

Steeds meer bedrijven en winkel(keten)s bieden dezelfde producten aan. Vaak hanteren ze zelfs bijna identieke prijzen. De consument gaat dan ook vaak, naast een goede prijs-kwaliteit verhouding, op zoek naar een extraatje. Een goede dienstverlening of service kan daarbij een belangrijke rol spelen!

Wat is service?
Met service bedoelt men de dienstverlening die een bedrijf, leverancier of winkel aan zijn klanten biedt. De meeste grote(re) bedrijven en winkelketens beschikken over een eigen service-afdeling. Kleinere bedrijven doen vaak beroep op een (extern) centraal service-punt waar hun klanten terecht kunnen.

Wat is het belang van een goede service?
Vaak hoort men dat (bepaalde) bedrijven of winkels steeds minder service kunnen verlenen aan consumenten. Tijdsgebrek, een tekort aan personeel en financiŽle middelen zijn daarbij de meest voorkomende oorzaken. Toch is een goede service een erg belangrijk element. Wie wordt niet graag in de watten gelegd?

Service is dan ook meer dan een goede dienst-na-verkoop. De meeste consumenten interpreteren 'service' namelijk breder. Als hij/zij even een winkel binnenloopt voor een inlichting -zonder dat hij/zij overgaat tot een aankoop- dan ervaart hij/zij de bediening en de verkregen informatie ook als een vorm van service. Service hoeft dus niet altijd pas na de aankoop van een product te starten!

Service is dus een erg breed begrip. Consumenten stellen zich vaak (enkele) vragen tijdens of na een winkelbezoek. Maakt de verkoper tijd voor mij vrij? Is de verkoper vriendelijk? Verschaft hij/zij je de nodige informatie? Indien de klant hierop 'ja' kan antwoorden, dan is de kans groot dat hij/zij zeker nog terugkomt naar dit winkelpunt.  

Stelt deze klant echter vast dat hij/zij niet echt geholpen werd, dan laat dit uiteraard een negatieve indruk na bij deze klant. Meer zelfs, het kan gebeuren dat deze klant zijn negatieve ervaringen doorspeelt aan zijn vrouw, vriendenkring, familie... Negatieve mond-aan-mond reclame dus.

Eigenlijk komt service op het volgende neer: behandel je klanten zoals je zelf zou willen behandeld worden als je een winkel binnenloopt. Alhoewel dit simpel klinkt, is het in de praktijk vaak heel wat moeilijker. Tenslotte is niet iedere mens (en dus klant) dezelfde. En ook verkopers zijn niet identiek.    

Vormen van service
Een goede service is vanzelfsprekend afhankelijk van bedrijf tot bedrijf en van product tot product. Toch zijn er enkele algemene aspecten die consumenten altijd weten te appreciŽren:

  • Wees vriendelijk.
  • Toon dat je geÔnteresseerd bent.
  • Hou je aan de belofte die je gemaakt hebt tegenover een klant.
  • Maak tijd voor een klant.
  • Zorg dat een klant snel geholpen wordt indien hij telefonisch contact moet opnemen met een service-dienst. 
  • Geef correcte informatie. 

Service = meerwaarde!
Heel wat consumenten letten er op of een bedrijf/winkel al dan niet een goede service verleent. Soms verwaarlozen consumenten deze service (bewust) omdat ze enkel op het aantrekkelijke prijskaartje afgaan. In dat geval is de consument (op dat moment) wel tot de aankoop overgegaan, maar niets garandeert dat hij/zij dat in de toekomst opnieuw zal doen. 

Anderzijds zijn heel wat consumenten bereid om voor eenzelfde product meer te betalen, op voorwaarde dat ze van het bedrijf of de winkel een goede en gerichte service kunnen genieten. In deze gevallen maakt de service duidelijk het verschil...

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 7/3/2007
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z