logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Hoe ontvang jij jouw klanten?

Een gepast persoonlijk ťn telefonisch onthaal van je (potentiŽle) klanten is erg belangrijk. Het geeft de bezoeker een eerste indruk en het zegt ook veel over het bedrijf of de organisatie zelf. Een vriendelijk onthaal is dan ook een essentiŽle schakel in ieder bedrijf.

Persoonlijk onthaal
Het onthaal is voor een (potentiŽle) klant het eerste aanspreekpunt binnen een bedrijf of een instelling. Een goed of slecht onthaal laat dan ook een indruk na op deze persoon. Een goed klantenonthaal is dus van cruciaal belang. Werd de klant op een goede manier ontvangen, dan zullen ongetwijfeld meerdere gesprekken of bezoeken volgen.

Bij een persoonlijk onthaal let je best op volgende zaken:

  • Zorg voor een klantvriendelijke aanpak.
  • Begroet de klant onmiddellijk bij het binnenkomen ťn op gepaste wijze (beleefd & verstaanbaar).
  • Probeer zoveel mogelijk doeltreffende informatie aan de klant te verstrekken.
  • Een verzorgd (kledij, haar, frisse mond, propere handen ...) voorkomen is erg belangrijk.
  • Probeer vragen of kwesties zowel te behandelen als af te handelen.
  • Bewaar je kalmte en blijf vriendelijk, ook in moeilijke situaties of bij 'lastige' klanten.
  • Wees steeds professioneel en enthousiast (een glimlach kost niets).
  • Stuur de klant, indien nodig, naar de juiste personen binnen het bedrijf door.
  • Zorg dat de onthaaldesk en de ontvangruimte er netjes bij liggen.
  • Zorg voor voldoende zitplaatsen bij het onthaal.
  • Een drankje of lectuur aanbieden aan de klant kan het wachten iets aangenamer maken.

Telefonisch onthaal
Net zoals bij het persoonlijk onthaal, laat ook het telefonisch onthaal een indruk na bij een (potentiŽle) klant. Het telefonisch onthaal is evengoed een uithangbord van een bedrijf! 

Bij het telefonisch verkeer met klanten moet je op volgende aspecten letten:

  • Algemene telefoonetiquette: de klant vriendelijk, beleefd en verstaanbaar begroeten.
  • Begroet de klant (goedemorgen...) gevolgd door de bedrijfsnaam en je eigen naam.
  • Luister actief en geÔnteresseerd.
  • Probeer de klant zoveel mogelijk informatie te geven en wees pro-actief.
  • Zorg voor niet al te lange wachttijden vooraleer je de klant te woord staat (maximum 15 seconden).
  • Spreek niet te snel en vermijd al te technische termen.
  • Gebruik de naam van de klant tijdens het gesprek, dit is persoonlijker. Zorg er wel voor dat je niet te familiair wordt.
  • Praat nooit met volle mond.
  • Vermijd irritante muziekjes bij het doorschakelen of het wachten.
  • Laat de klant tijdens het telefoongesprek niet te lang of onnodig wachten. Bel hem/haar desnoods terug.
  • Vermijd zoveel mogelijk storende geluiden op de achtergrond.
  • Richt je aandacht volledig op het telefoongesprek. Hou je niet met meerdere (andere) zaken bezig tijdens het gesprek! 
  • Blijf steeds professioneel en bewaar je zelfbeheersing.
  • Herhaal bepaalde gegevens indien nodig.
  • Sluit het gesprek positief en met de juiste bewoording af.
  • Haak de telefoon pas in nadat de klant dit heeft gedaan. 

Klantenonthaal = streven naar klanttevredenheid!
Net omdat het onthaal het eerste aanspreek- of ontmoetingspunt is van een klant met een bedrijf, vervult het dus een belangrijke en vaak onderschatte rol in een bedrijf of een instelling.

Uiteindelijk krijg je, als bedrijf of organisatie, meestal maar een kans om een (goede) indruk na te laten op een klant. Het klantenonthaal moet het bedrijf of de organisatie dan ook op een representatieve wijze vertegenwoordigen. 

Een goed onthaal streeft dan ook naar klanttevredenheid door een goede, kwalitatieve service aan deze klant te bieden. De kwaliteit van het onthaal wordt door de klant trouwens meestal gerelateerd met (het imago van) de organisatie! 

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 1/2/2007
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z