logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Je marketingboodschap verspreiden met premiums

Iedereen heeft ooit wel eens een premium gekregen. Een wat? Een premium, in mensentaal een gratis voorwerp met een reclame -of marketingtekstje op. Jaarlijks besteden talloze grote en kleine bedrijven heel wat geld aan deze vorm van reclame. Denk maar eens aan alle premiums die de Tour de France caravan ieder jaar in een enthousiaste menigte gooit... 

Wat is een premium?
Premiums zijn producten die voorzien zijn van een marketingboodschap (slogan, informatieve tekst, teaser, logo...) en die door bedrijven -meestal gratis- verspreid worden.

Soorten premiums
Er bestaan tal van soorten premiums. Meestal zijn het producten waar je gemakkelijk je boodschap op kwijt kan en die bovendien nuttig zijn. De meest voorkomende zijn:

  • Balpennen.
  • Glazen.
  • T-shirts.
  • Petten.
  • Agenda's.
  • Muismatjes.
  • Frisbees.
  • Voetballen.  
  • Aanstekers.
  • Memoblokken.
  • Speelkaarten.
  • ...

Een premium moet de aandacht van een potentiŽle consument trekken. Het spreekt dan ook voor zich dat een originele premium sneller zal opvallen dan een premium die overal voorkomt.

Doel van een premium
De bedoeling van een premium is simpel: met deze objecten wil je een marketingboodschap zo ruim en zo snel mogelijk verspreiden. Uiteindelijk wil je met deze producten het gedrag van een consument veranderen. Een premium is hierbij een soort teaser die de potentiŽle klant warm maakt voor een product of bestaande klanten informeert over een nieuw product.

Een goede premium vergt denkwerk!
Voor je zomaar een premium begint te verspreiden, denk je best even na over de doelgroep en op welke manier je je product of dienst wil profileren. Het premium moet dan ook (enigszins) gerelateerd zijn aan het product of de dienst die je wil promoten.

Een premium mag dus niet in een vergeethoekje belanden of, nog erger, in de vuilnisbak. Tenslotte missen dergelijke premiums hun effect volledig en bovendien kosten ze ook handenvol geld.

Besteed dus voldoende tijd aan het kiezen van het type premium. Let hierbij op volgende aspecten: 

  • Originaliteit.
  • Kleur.
  • Aantal & kostprijs.
  • Functionaliteit.
  • Distributie.
  • Kwaliteit en duurzaamheid. 
  • Ruimte voor tekst(en) en/of abeelding(en). 
  • Doelgroep.
  • Type product en/of dienst die je via het premium wil lanceren.

Ook de tekst en/of de afbeelding die je op het premium wil, speelt een cruciale rol. Denk hierbij alvast aan volgende zaken:    

  • Kleur(en).
  • Lettertype.
  • Leesbaarheid.
  • Duurzaamheid.
  • Relevantie. 
  • Ontwerp in het algemeen.
  • Kostprijs en kwaliteit van de bedrukking.

Ga dus niet zomaar voor de goedkoopst mogelijke premiums. Het is tenslotte niet de bedoeling dat de tekst snel verdwijnt of het product zelf van erbarmelijke kwaliteit is. Hou er bovendien rekening mee dat een potentiŽle klant (de kwaliteit van) het premium associeert met (de kwaliteit van) de producten of diensten van het bedrijf!

Probeer dus door de ogen van een bestaande of potentiŽle klant te kijken en hou je doelgroep voor ogen. Uiteindelijk krijgt niemand graag een onbenullig en goedkoop cadeautje.

Conclusie
Een goede premium kan bijzonder efficiŽnt zijn, maar dit vergt heel wat voorbereiding. Hou er altijd rekening mee dat heel wat (grote) bedrijven allerhande premiums verspreiden.

De boodschap is dan ook uiterst eenvoudig: wees creatief, inventief en origineel! Bepaalde premiums steken zo sterk in elkaar dat mensen er zelfs om vragen. Meer nog, soms wil men voor bepaalde originele premiums zelfs betalen!  

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 16/11/2006
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z