logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 ONDERNEMEN
Startpagina
Artikels
Kosten boekhouder
Energietips
Links
 BUSINESS LEADS
Aanbestedingen
Ontvang offertes
 ZOEKEN EN TOOLS
Btw-nummers
Btw berekenen
Overnames
Faillissementen
Gerechtelijke akkoorden
Oprichtingen
Bedrijfsinformatie
Woordenboek
Postcodes
Vertalingen
 GIDS EN TELEFOON
B2B Aankoopgids
Gele Gids Wereldwijd
Witte Gids
 ZONENUMMERS
België
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Alle landcodes
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Als bedrijf online adverteren ? Krijg waar voor je geld !

Het internet, sterk groeiend reclamemedium
Steeds meer en meer bedrijven zien het nut in om te adverteren via de nieuwe media: het internet. De sterke groei van het aantal internetabonnees, de onuitputtelijke bron van informatie, het interactieve karakter,… maken van het internet een nieuw succesvol medium. Ook de traditionele offline kanalen zoals kranten en magazines hebben de laatste jaren het nut van het internet ingezien en hebben momenteel allemaal hun internetstek op het net. Veel van hun advertenties die offline geplaatst worden, zoals advertenties en zoekertjes worden ook online geplaatst.

Adverteer bij je doelgroep
Als adverteerder is het zeer belangrijk dat je je product / dienst kunt verkopen aan het goede doelpubliek. Indien je een advertentie plaatst op een bepaalde site, zorg er dan voor dat je product of dienst perfect aansluit. Een mooi voorbeeld zijn de advertenties van verzekeringsmaatschappijen en banken die hun verzekeringen en kredieten aanbieden bij autozoekertjes en immozoekertjes. Personen die op zoek zijn naar een huis of auto hebben hoogstwaarschijnlijk ook een krediet nodig op dat moment. Dergelijke advertenties zijn mooi gerelateerde advertenties.

Houvast voor adverteerders
Maar hoe krijg je waar voor je geld ? Welke houvast heb je als adverteerder als het over het aantal bezoekers gaat ? Wat is het profiel van de bezoekers van de website waar je wenst te adverteren… Elke website heeft een eigen statistiekensysteem, elke webmaster / marketingverantwoordelijke zal je hun “positieve” statistieken kunnen voorleggen. Uiteraard zijn deze cijfers altijd met een korreltje zout te nemen.

Zijn de bezoekers unieke bezoekers, zijn het paginaopvragingen, zijn het vooral Belgische bezoekers of zijn het buitenlandse bezoekers ? Al deze criteria deel zullen deel uitmaken van het succes van je advertentie.

Het CIM – statistieken en houvast voor adverteerders
Indien je als adverteerder zeker wilt zijn van het aantal bezoekers dat een website heeft, kun je het best de openbare resultaten van het CIM - Centrum voor Informatie over de Media ( http://www.cim.be/inet/nl/d/dc/index.html ) raadplegen. Deze openbare resultaten geven de cijfers weer van de gecimeerde websites. De resultaten geven het aantal bezoekers en paginaopvragingen per dag ( over een week genomen ) weer volgens unieke bezoekers, bezoekers en paginaopvragingen. Uiteraard zijn niet alle websites die op het internet reclameplaatsen aanbieden bij het CIM. Je kan er wel als adverteerder van uit gaan dat gecimeerde websites de meer professionele websites zijn die reclameplaatsen aanbieden.

Adverteren
Als je via het CIM een aantal websites gevonden hebt, die voldoen aan je profiel, kan je het best contact opnemen met de verantwoordelijke voor de reclame. Let wel op dat sommige websites samenwerken met een reclameregie. Deze heeft een portefeuille met een aantal websites waarvoor zij de reclame regelen. Meestal zijn deze websites ook gecimeerde sites. Zij zijn de partij tussen adverteerder en publisher. Een reclameregie zal zich meestal toeleggen tot de traditionele reclamevormen. ( banners, skyscrapers, buttons,…) Een reclameregie zal je ook na elke campagne een duidelijke rapportage kunnen voorleggen. Op die manier kan je als adverteerder nagaan of de advertentiecampagne succesvol was of niet.

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 21/3/2005
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent ondernemen
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 

 
  ENI ENERGIELEVERANCIER
 AUDENAERT ACCOUNTANCY - BOEKHOUDKANTOOR
ACCTS
all-round accountants- en boekhoudkantoor met een professioneel team gevestigd in Melle.
 BESPAAR ENERGIE: BEDRIJF OF KANTOOR
Bespaar op je energiefactuur !
Ontdek tips om te besparen in je bedrijf op je energie zoals elektriciteit, gas, water...
 TOOLS EN ZOEKEN
Overnames
Volg online welke bedrijven te koop staan of klaar staan om over te nemen.
Faillisementen / Oprichtingen
Welke bedrijven gingen in België vorige maand failliet en welke bedrijven werden opgericht.
Postcodes en Posttarieven
Zoek via NetOnline Belgische postcodes op en de tarieven voor briefwisseling.
Vertalen
Bent u op zoek naar een vertaling ? Via onze vertaalmodules kunt u vertalen.
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z